Het was feest afgelopen zaterdag op het terrein van Plantion. Daar waren ongeveer 150 gehandicapte kinderen met hun begeleiders – in het kader van de Jumborun - te gast bij de Lions Club Ede.

De stichting Jumborun organiseert al sinds 1964 elk jaar een tocht in een motor met zijspan voor kinderen met beperkingen. Deze kinderen zijn allemaal leerling van de scholen De Toekomst en De Wegwijzer in Ede en Het Lichtenbeek in Arnhem. Motorrijders stellen zich ieder jaar weer als vrijwilliger beschikbaar, evenals andere betrokkenen zoals politie, verpleegkundigen, artsen, verkeersregelaars en begeleiders.

Dit jaar mocht Lions Club Ede tijdens de pauze de lunch en het entertainmentprogramma organiseren. Plantion stelde daarvoor haar terrein beschikbaar. Naast o.a. broodjes, frites, fruit, ijsjes en suikerspinnen die door leden van de club werden uitgedeeld, waren er activiteiten in de vorm van een springkussen en pannakooivoetbal. Ook konden kalfjes en konijnen worden geknuffeld. Een dweilorkest zorgde voor muziek, waardoor de stemming nog feestelijker werd. Na ontvangst van een tasje met gadgets, en een plantje, konden de kinderen en hun begeleiders hun motortocht met een voldaan gevoel vervolgen.
De lunch en het middagprogramma zijn mede mogelijk gemaakt door Buitenzorg, Jumbo Ede, Sportservice Ede, Riedel, Restaurant Oscar en VOF Edesche Apothekers, van Hierden, van Heusden, Coca Cola, bakkerij Onnink, Tulp Bijl, Jansen Poultry, en Zegers bouw. Wij danken bij deze onze sponsoren van harte!